maanantai 18. marraskuuta 2013

AGILITYPÄIVITYS

On kauan ollut mielessäni kirjoittaa edistymisestämme agilityssä. Viime postauksessa toki vähän agilityä sivusin. Agilitystä sanotaan, että alkuun opetetaan koiralle esteet (käy melko rivakasti) ja sitten käytetään huomattavasti pitempi aika, kun opetetaan ihmiselle ohjaustekniikat.

Näin meilläkin. Kesse ja Noppe ovat jo melko varma suoritteisesti osanneet kaikki muut esteet paitsi kepit. Minun ohjaustekniikkani hiomiseen on käytetty paljon aikaa ja käytetään yhä. Kesällä ja alkusyksynä olen omasta mielestäni kuitenkin edistynyt. Kiitos hyvién ohjaajien! Kesällä "kohti kisoja" minua kouluttivat Mari ja Hanna. Nyt syksyllä jatkaa toisena ohjaajanani Mari ja toinen kärsivällinen ja taitava ohjaajani on Anna. Kesällähän meillä oli jo aika paljon ihan kisaratoja treeneissä. Siis kopiota radoista, joissa oli kisailtu vaikkapa edellisenä viikonloppuna. Tässä alla kesäkauden syksypuolen ensimmäinen rata elokuun alusta.


Toissa lauantaina olin 12 tuntia töissä oman seuramme Itä-Helsingin Agilityharrastajien kisoissa Ojangossa. Ensin aamuvuoron sisäänheittäjänä, katsoin koirakot oikeaan numerojärjestykseen jne. Iltavuoron tein ratahenkilönä; rakensin ratoja muiden ratahenkilöiden kanssa ratamestarin ohjauksessa ja kisoissa istuin radan laidalla esteiden kohdalla, jotka olivat minun korjausalueeni. Ehkä väsymykselläkin oli osansa, mutta ensimmäistä kertaa katselin ratoja;" Noistahan kyllä selviäisimme Nopen kanssa." Näin kypsyi päätös aloittaa kisaura. Olen tehnyt suunnitelman. Hankin seuramme halliin vapaatreenioikeuden, jossa käymme kerran kaksi viikossa hiomassa lähtöjä, keppejä ja kontakteja normiviikkotreenien lisäksi. Tänään olimme treenaamassa Nopen, Kessen ja Pipun kanssa. Tämä oli Pipun eka treeni ja kylläpä olikin Pippu innoissaan. Olen merkinnyt myös kalenteriin parit kisat, joita käyn seuraamassa ja hankin samalla kisakirjan sekä mittautan Nopen. Ensin vuoden alkuun hankin kisalisenssin ja sitten se on menoa! Tämä on suunnitelma ja ainahan voi tulla hidasteita/esteitä, mutta suunta on kuitenkin selkeä.

Nyt ei ole uusia kuvia, koska Pippu söi kameran muistikortin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti